Få adgang til optagelsen af tidligere afholdte webinarer
Peopleteam har holdt flere webinarer om diverse emner, særligt inden for IT Service og kundeservice.
Du kan få adgang til de forskellige optagede webinarer ved at klikke på linket nedenfor samt udfylde formularen for det specifikke emne.
Vi håber du finder det interessant, og vi hører gerne fra dig, hvis vi kan hjælpe dig eller din organisation med noget.
Kontakt os – hvis du har spørgsmål eller vil vide mere →
Du kan se, om vi har aktuelle webinarer her >>
ITIL®4 Incident Management, Problem Management og Service Desk
ITIL® 4 er i konstant udvikling, og senest er det blevet muligt at komme på practice-kursus i 3 af de allermest udbredte ITIL-discipliner: Incident Management, Problem Management og Service Desk.
Få adgang til optagelsen her >>
Borgerserviceskolen.dk
På webinaret møder du stifterne af Borgerserviceskolen.dk, og får en introduktion til metoder og anbefalinger til positive borgeroplevelser. Vi gennemgår også to helt konkrete teknikker, der har dokumenteret effekt på serviceoplevelsen. Webinaret er især godt givet ud for dig, der interesserer dig for borgerservice.
Få adgang til optagelsen her >>
Knowledge-Centered Service (KCS®)
Webinaret gennemgår de overordnede træk i hvad KCS® er for en størrelse og forklarer nytteeffekten af en struktureret tilgang til vidensdeling. Vi berører processerne i KCS® og forklarer hvilke resultater, som I kan opnå gennem brugen af KCS®. Webinaret foregår på engelsk.
Få adgang til optagelsen her >>
IT Service Desk i fremtiden
Johnny Jensen giver med udgangspunkt i den nuværende udvikling med chatbots, automatisering og selvbetjeningsløsninger, give sit bud på, hvad det betyder for brugerdialogen fremover. Det er 30 minutter, der især er godt givet ud for dig, der interesserer dig for IT Service Desk.
Få adgang til optagelsen her >>
Sådan bliver du ITIL® 4 Master
På dette webinar gennemgår vi, hvad der skal til, for at du kan blive ITIL Master. Vi kigger på de enkelte moduler – og hvordan de kan sammensættes for at opnå titlen. Vi dykker også ned i, hvilken rækkefølge, du med fordel kan tage modulerne i – samt hvilke forudsætninger, du skal opfylde for at blive ITIL Master.
Få adgang til optagelsen her >>
ITIL® 4 Monitor, Support and Fulfil
ITIL® 4 Monitor, Support and Fulfil er seneste skud på stammen af kurser, der fokuserer på de 34 practices i ITIL 4. Kurset tager 3 dage, og er en samling af 5 én-dags kurser. Et ITIL® 4 Monitor, Support and Fulfil kursus dækker med andre ord hele 5 enkeltstående practice certifikater. På dette webinar gennemgår vi indholdet af alle 5 kurser – samt hvad du kan bruge både de enkelte kurser og den samlede certificering til.
Få adgang til optagelsen her >>
Interaktiv træning i ITSM med CarGO
De fleste simulationsspil er bygget op omkring ”experiental learning”, hvor man selv skal drage sine egne erfaringer, mens man bliver udsat for forskellige situationer, der skal håndteres. CarGO er anderledes. Her lærer dit team sunde principper for letvægts IT Service Management, rettidig omhu, prioritering, kundefokus, samarbejde og problemløsning. På webinaret gennemgår vi, hvad CarGO er, hvad det kan – og hvornår man bør vælge et simulationsspil fremfor andre typer af undervisning.
Få adgang til optagelsen her >>
GTD® – Getting Things Done
GTD er et rammeværk for personlig effektivitet med anbefalinger til hvordan man organiserer sine opgaver i indbakker ved at indsamle, tydeliggøre, prioritere, planlægge og udføre dem.
På dette webinar gennemgås flowchart og proces for GTD samt hvorfor man bør bruge tid på at planlægge sine opgaver i stedet for bare at gå i gang med dem.
Få adgang til optagelsen her >>
Fremtidens IT Service Desk
På dette korte webinar kommer Johnny Jensen med sit bud på, hvordan nye og kendte teknikker kan hjælpe til at gøre klar til fremtidens Service Desk. Han vil gennemgå teknikker som Swarming, Shift-Left, knowledge management, problem management og ikke mindst den gode kommunikation samt nye måder at måle effektivitet og performance.
Få adgang til optagelsen her >>
Herregud, det er jo bare IT Support!
Customer Experience fylder mere og mere inden for IT Service Desk. De seneste rapporter fra bl.a. Service Desk Institute fremhæver den stigende betydning af at levere en kundecentrisk service og oplevelse til brugerne. Men hvordan gør man det så i praksis? Hvilke værktøjer findes der? Se webinaret med Anders Rønnebech Jensen, der løfter sløret for en række nye serviceværktøjer, der også er både relevante og højaktuelle for IT supporten.
Få adgang til optagelsen her >>
Kundeservice Teamleder Bootcamp
At være teamleder i en serviceorganisation er en spændende udfordring, som kræver et bredt spektrum af forskellige kompetencer. Du kan f.eks. opleve at have ansvaret for den daglige ledelse, at medarbejderne er klar og motiverede, at styre vagtplanlægningen, at sikre den daglige drift, at medarbejderne udvikler sig og leverer resultater, og at kundeservicen er helt i top. Hør mere om kurset Kundeservice Teamleder Bootcamp på dette webinar.
Få adgang til optagelsen her >>
Dansk AI og Speech Analytics i Service Desken
Sådan kan du levere endnu bedre IT-support. Talegenkendelse i IT Service Desken hjælper IT-support afdelinger med at identificere hvad der kendetegner en god support samtale, og hjælpe den enkelte supporter med selvtræning og coaching. Hør Capturi fortælle, hvordan du kan bruge Speech Analytics til at forbedre jeres IT-support.
Få adgang til optagelsen her >>
Sådan sikrer I optimal service i overgangen til Statens IT
Beslutningen om Statens IT som SPOC (Single Point Of Contact) er nu truffet for mange ministerier og styrelser. Og her melder sig ind i mellem spørgsmålet: “Hvordan sikrer vi optimal support hos brugerne i overgangsfasen og hvilke fordele kan vi drage af samarbejdet?” Bliv klogere af dette webinar.
Få adgang til optagelsen her >>
Kvantitativ IT-risikovurdering
På dette webinar får du svaret på hvorfor risikostyring, som de fleste udfører det, er i stykker og hvad der skal til for at fikse det. Vi berører bl.a. hvorfor ren mavefornemmelse af bedre end de fleste af de modeller der bruges til opgørelse af it-risici og hvordan kvantitative modeller kan benyttes uden at bliver mere kompliceret eller tidskrævende.
Få adgang til optagelsen her >>
Fremtidens udfordringer i IT Service Desken
På dette korte webinar kommer Johnny Jensen med sit bud på, hvordan nye og kendte teknikker kan hjælpe til at imødegå fremtidens udfordringer i Service Desken. Han introducerer teknikker som Swarming, Shift-Left, knowledge management, problem management og ikke mindst den gode kommunikation samt nye måder at måle effektivitet og performance.
De 30 minutter er godt givet ud for alle i IT – men især, hvis du arbejder i IT Service Desk
Få adgang til optagelsen her >>
Praksisorienteret læring i IT – når praktik og teori skal gå hånd i hånd
I løbet af blot 30 minutter vil Johnny dele sine 13 års erfaringer med simulationsspil, herunder Marslander og Apollo 13. Du kommer til at høre, hvad et simulationsspil kan, som klassisk teoretisk undervisning ikke kan. Hvad man i et simulationsspil får lov til at opleve på egen krop, som man kun kan høre om under teoretisk undervisning. Hvordan et simulationsspil kan hjælpe til at indføre helt konkrete og håndgribelige forandringer i dagligdagen, som den enkelte medarbejder har direkte indflydelse på.
Få adgang til optagelsen her >>
Skab ekstraordinær kundeservice med P-GAP
P-GAP står for Perception Gap og er en metode til at kortlægge den emotionelle afstand mellem medarbejderen og kunden i f.eks. en kundeserviceafdeling. Konceptet fungerer både på kald, mail, chat og ved fysisk interaktion i f.eks. en butik. På dette seminar arbejder vi primært med kundeservicekald til et kundecenter. Efter dette webinar vil du ikke være i tvivl om, hvad det vil sige at være 100% kundefokuseret og konkurrere på graden af kundeforståelse.
Få adgang til optagelsen her >>
Problemløsning i IT-afdelingen
Hør om de redskaber du skal bruge til at identificere og løse problemer. Metoden du bliver introduceret til kan anvendes til alle typer af problemer, og på dette webinar dykker vi ned i, hvordan man med metoden kan løse IT-problemer hurtigere og bedre. Du bliver introduceret kort til PUST- og PALS-modellerne samt et par overraskelser omkring den menneskelige adfærd i problem-situationer.
Få adgang til optagelsen her >>
Videndeling i IT-afdelingen
På dette webinar introduceres du til konkrete metoder til videndeling/knowledge management i IT-afdelingen. Metoderne du hører om, kan bruges til at udvikle en kultur omkring knowledge management – både til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens videndeling, så dagligdagens IT-support forbedres i forhold til hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv.
Få adgang til optagelsen her >>
God kommunikation i IT
Med de rette redskaber kan alle lære god kommunikation i IT, så brugeroplevelsen kommer helt i top. På dette webinar bliver du introduceret til en række helt konkrete teknikker og metoder, som styrker dine kommunikative evner i det daglige arbejde i både IT-afdelingen og IT Service Desken. De konkrete metoder, du får på dette webinar, kan du bruge med det samme.
Få adgang til optagelsen her >>
ITIL® 4 Introduktion
På dette webinar får du den seneste viden om verdens mest udbredte service management rammeværk. ITIL 4 giver et praktisk og fleksibelt grundlag for digital transformation af enhver organisation. ITIL 4 bidrager med en operationel og end-to-end digital model til levering og drift af produkter og IT services. ITIL 4 gør det muligt for IT-afdelingen at spille en større og mere afgørende rolle i forbindelse med forretningsstrategien. Derudover hjælper ITIL 4 også med solid integrering af både DevOps, Lean IT og agil udvikling.
Få adgang til optagelsen her >>
P-GAP – det nødvendige næste skridt efter Net Promoter Score
P-GAP står for Perception Gap og er en metode til at kortlægge den emotionelle afstand mellem medarbejderen og kunden/brugeren i f.eks. en kundeserviceafdeling eller IT Service Desken. Konceptet fungerer både på kald, mail, chat og ved fysisk interaktion i f.eks. en butik/onsite På dette webinar gennemgår vi dog primært P-GAP i forhold til servicekald set i et kundecenter perspektiv.
Få adgang til optagelsen her >>
ITIL® 4 Higher Levels – intro
Vi gennemgår de enkelte Higher Level kurser, så du kan beslutte om der er nogle af dem, der er relevante for dig og din organisation. ITIL 4 er en omfattende videreudvikling af version 3, og giver et langt mere praktisk og fleksibelt grundlag for organisationens digitale transformation.
ITIL 4 integrerer både DevOps, Lean IT og agil service management, og giver konkret vejledning i, hvordan den moderne, digitale organisation arbejder end-to-end med ”value co-creation”
Få adgang til optagelsen her >>
De rette KPI’er i kundeservice & IT Support
På dette webinar kommer kundeservice-ekspert Anders Rønnebech Jensen med sit bud på hvilke KPI’er der virker og hvilke der ikke virker. Anders har set og oplevet hvad der ren faktisk skaber værdi for serviceafdelingen og resten af forretningen. Anders’ store indsigt og direkte facon gør, at du efter dette webinar helt sikkert ikke er i tvivl om, hvad du skal gøre for at levere de ekstraordinære serviceoplevelser.
Få adgang til optagelsen her >>
AI i kundeservice og kontaktcentre
På dette webinar vil vi kigge under motorhjelmen på Salesforce’s tilgang til AI i kundeservice. Mange vil gerne igang med AI men det kan være svært at vurdere omfanget af projekterne og ikke mindst hvor stort et ressourcetræk det medfører.
Thomas Grønholt fra Salesforce inviterer sine team medlemmer til at dele ud og demonstrere de konkrete use cases, som der arbejdes på p.t. Vi hører om en kunde som er midt i implementeringen, og slutter af med en “sneak preview” direkte fra San Francisco, for at høre hvad der arbejdes på til hhv. sommer og vinter releases.
Få adgang til webinaret her >>
Husk – din kunde skal behandles som en konge
Enhver kundedialog efterlader kunden med en serviceoplevelse. Men din og kundens oplevelse er ikke altid den samme. Lær, hvordan du spotter forskellen mellem din egen og kundens opfattelse af serviceniveauet, så du undgår at blive blandt de 80% af alle virksomheder, der fejlagtigt TROR, at de leverer en overlegen kundeoplevelse.
Undersøgelser fortæller os, hvilke fejl kunderne oplever i dialogerne, og du har garanteret selv oplevet nogle af dem i din rolle som kunde. Vi introducerer dig for 9 udbredte kundeservice-fejl? Begår du eller din virksomhed selv nogle af dem?
Hør på dette webinar om dugfriske data fra bl.a. TDC Fullrate og YouSee, der næsten på klokkeslæt kan fortælle, hvornår en kunde ikke længere har lyst til at være kunde (hos dig).
Til sidst får du 3 konkrete tips til at forbedre kundeservicen radikalt med det samme – og til at fastholde og udvikle din kundeservice på den lange bane. Webinaret er arrangeret i samarbejde med CGA.
Få adgang til webinaret her >>
Sådan skaber du vedvarende loyalitet
Hør Peter Winther fra Winholistic give inspiration til, hvorfor det er utroligt vigtigt at huske mennesket i kontakten med kunderne. Han giver også en række konkrete eksempler på, hvordan man får det menneskelige fokus til at LEVE internt og eksternt. Sidst, men ikke mindst, giver Peter indblik i, hvad der konkret skal til, når Holistic Experience og loyalitet skal tænkes ind både strategisk og i hverdagen. Noget der med garanti giver værdi for både medarbejdere, kunder, samfundet og bundlinjen. Glem alt om B2B, B2C, B2G – fremtidens vindere tænker H2H Human to Human!
Få adgang til optagelsen her >>
Spørgsmål? Kontakt os >>