Læseplan og tips til ITIL 4 Foundation re-eksamen


English version here >>

Hvis du skal til ITIL 4 Foundation re-eksamen, så kan du med fordel målrette din eksamenslæsning på baggrund af dit eksamensresultat.

Her er par tips (uddybning følger længere nede):

  1. Analyser dit eksamensresultat og læs op på baggrund af dette
  2. Målret din læsning
  3. Brug prøveeksamen til at teste din viden
  4. Tips til selve eksamen

1. Analyser dit eksamensresultat og læs op på baggrund af dette

  1. Find dit eksamensresultat på PeopleCert.org >>, og find din eksamen på listen
  2. Klik på “View” for at downloade filen “SoR.pdf” (dit statement of results)
  3. Sammenlign dine resultater med læsevejledningen herunder:
Hvilket pensum-område? Hvornår skal jeg læse op? Hvad skal jeg læse?
ITIL4F_1 – Understand the key concepts of service management 60% eller derunder Slide 8-26 Key concepts of service management
Prøvespørgsmål: General concepts and definitions >>
ITIL4F_2 – Understand how the ITIL guiding principles can help an organization adopt and adapt service management 67% eller derunder Slide 67-84 The ITIL guiding principles
Prøvespørgsmål: The guiding principles >>
ITIL4F_3 – Understand the four dimensions of service management 50% eller derunder Slide 29-43 The 4 dimensions of service management
Prøvespørgsmål: The 4 dimensions >>
ITIL4F_4 – Understand the purpose and components of the ITIL service value system 0% Slide 45-52 The ITIL Service Value System
Prøvespørgsmål: The service value system >>
ITIL4F_5 – Understand the activities of the service value chain, and how they interconnect 50% eller derunder Slide 54-65 The service value chain
Prøvespørgsmål: The service value chain >>
ITIL4F_6 – Know the purpose and key terms of 15 ITIL practices 80% eller derunder Slide 86-124 All red bordered boxes + the three types of changes on slide 118
Prøvespørgsmål: Practice purposes >>
ITIL4F_7 – Understand 7 ITIL practices 90% eller derunder Slide 86-90 Continual improvement
Prøvespørgsmål: Continual improvement >>Slide 95-97 Service level management
Prøvespørgsmål: Service level management >>Slide 102-106 Service desk
Prøvespørgsmål: Service desk >>Slide 107-110 Service request management
Prøvespørgsmål: Service request management >>

Slide 111-115 Incident management
Prøvespørgsmål: Incident management >>

Slide 116-119 Problem management
Prøvespørgsmål: Problem management >>

Slide 120-122 Change enablement
Prøvespørgsmål: Change enablement >>

2. Målret din læsning med prøvespørgsmål

Læs slides OG noter inden for de områder, hvor du har lavest score.

Brug prøvespørgsmålene >> til at teste din viden inden for de enkelte områder. Vi anbefaler, at du kan svare rigtigt på alle spørgsmål inden for hvert af de to prøveområder “ITIL 4 concepts” (1-5) og “ITIL 4 Practices” (1-8).

Adgangskoden finder du i din velkomstmail fra kurset.

3. Brug prøveeksamen til at teste din viden

Prøveeksamenerne (de officielle sample papers) finder du her >>

Adgangskoden finder du i din velkomstmail fra kurset.

Sample papers er repræsentative i forhold til eksamen. Vi anbefaler, at du har mindst 80% rigtige i begge sample papers, inden du går til eksamen.

Har du mistet din adgangskode, så kontakt os på info@peopleteam.dk – så hjælper vi dig.

4. Tips til selve eksamen

Når du sidder til den rigtige eksamen, kan du med fordel have disse tips i baghovedet:

  1. Tag det roligt. Læs og forstå både spørgsmål og svar. Der er tid nok til eksamen.
  2. Svar først på de lette spørgsmål, derefter de svære.
  3. Vær opmærksom på negationer (NOT) i spørgsmål.
  4. Vær opmærksom på meget absolutte ord (NEVER, ALWAYS, MUST etc.). ITIL 4 er “anbefalinger” – ikke lovtekster.
  5. Husk, at ITIL 4 er meget “udefra og ind”. Dvs. svar, der fokuserer på consumer (customer/user/sponsor), værdi for stakeholders etc. er mere rigtige end svar, der fokuserer på tekniske løsninger.

Peopleteam ønsker dig rigtig god fornøjelse med din læsning.