Hvis du skal til ITIL 4 Foundation re-eksamen, så kan du med fordel målrette din eksamenslæsning på baggrund af dit eksamensresultat.
Her er par tips (uddybning følger længere nede):
- Analyser dit eksamensresultat og læs op på baggrund af dette
- Målret din læsning
- Brug prøveeksamen til at teste din viden
- Tips til selve eksamen
1. Analyser dit eksamensresultat og læs op på baggrund af dette
- Find dit eksamensresultat på PeopleCert.org >>, og find din eksamen på listen
- Klik på “View” for at downloade filen “SoR.pdf” (dit statement of results)
- Sammenlign dine resultater med læsevejledningen herunder:
Hvilket pensum-område? | Hvornår skal jeg læse op? | Hvad skal jeg læse? |
ITIL4F_1 – Understand the key concepts of service management | 60% eller derunder | Slide 8-26 Key concepts of service management Prøvespørgsmål: General concepts and definitions >> |
ITIL4F_2 – Understand how the ITIL guiding principles can help an organization adopt and adapt service management | 67% eller derunder | Slide 67-84 The ITIL guiding principles Prøvespørgsmål: The guiding principles >> |
ITIL4F_3 – Understand the four dimensions of service management | 50% eller derunder | Slide 29-43 The 4 dimensions of service management Prøvespørgsmål: The 4 dimensions >> |
ITIL4F_4 – Understand the purpose and components of the ITIL service value system | 0% | Slide 45-52 The ITIL Service Value System Prøvespørgsmål: The service value system >> |
ITIL4F_5 – Understand the activities of the service value chain, and how they interconnect | 50% eller derunder | Slide 54-65 The service value chain Prøvespørgsmål: The service value chain >> |
ITIL4F_6 – Know the purpose and key terms of 15 ITIL practices | 80% eller derunder | Slide 86-124 All red bordered boxes + the three types of changes on slide 118 Prøvespørgsmål: Practice purposes >> |
ITIL4F_7 – Understand 7 ITIL practices | 90% eller derunder | Slide 86-90 Continual improvement Prøvespørgsmål: Continual improvement >>Slide 95-97 Service level management Prøvespørgsmål: Service level management >>Slide 102-106 Service desk Prøvespørgsmål: Service desk >>Slide 107-110 Service request management Prøvespørgsmål: Service request management >> Slide 111-115 Incident management Slide 116-119 Problem management Slide 120-122 Change enablement |
2. Målret din læsning med prøvespørgsmål
Læs slides OG noter inden for de områder, hvor du har lavest score.
Brug prøvespørgsmålene >> til at teste din viden inden for de enkelte områder. Vi anbefaler, at du kan svare rigtigt på alle spørgsmål inden for hvert af de to prøveområder “ITIL 4 concepts” (1-5) og “ITIL 4 Practices” (1-8).
Adgangskoden finder du i din velkomstmail fra kurset.
3. Brug prøveeksamen til at teste din viden
Prøveeksamenerne (de officielle sample papers) finder du her >>
Adgangskoden finder du i din velkomstmail fra kurset.
Sample papers er repræsentative i forhold til eksamen. Vi anbefaler, at du har mindst 80% rigtige i begge sample papers, inden du går til eksamen.
Har du mistet din adgangskode, så kontakt os på info@peopleteam.dk – så hjælper vi dig.
4. Tips til selve eksamen
Når du sidder til den rigtige eksamen, kan du med fordel have disse tips i baghovedet:
- Tag det roligt. Læs og forstå både spørgsmål og svar. Der er tid nok til eksamen.
- Svar først på de lette spørgsmål, derefter de svære.
- Vær opmærksom på negationer (NOT) i spørgsmål.
- Vær opmærksom på meget absolutte ord (NEVER, ALWAYS, MUST etc.). ITIL 4 er “anbefalinger” – ikke lovtekster.
- Husk, at ITIL 4 er meget “udefra og ind”. Dvs. svar, der fokuserer på consumer (customer/user/sponsor), værdi for stakeholders etc. er mere rigtige end svar, der fokuserer på tekniske løsninger.
Peopleteam ønsker dig rigtig god fornøjelse med din læsning.