MarsLander ONLINE er baseret på den velkendte fysiske simulation MarsLander.
Fokus for MarsLander ONLINE er:
- Effektivt samarbejde mod fælles målsætninger i remote teams
- Effektiv anvendelse af digitale samarbejdsværktøjer
- At opleve ITIL 4 principper og koncepter på egen krop
- At opdage, hvordan man kan anvende ITIL 4 i egen organisation
Kontakt os for yderligere information >>
MarsLander ONLINE er bygget til det digitale miljø, som mange af os har oplevet under Corona-krisen.
Du lærer effektivt samarbejde med digitale collaboration tools. En disciplin, som mange af os har oplevet som absolut kritisk i forbindelse med de nylige store behov for at arbejde sammen uden at være sammen fysisk.
ITIL 4 har en helt særlig plads i MarsLander. Du behøver ikke at være certificeret, men vi du kommer til at opleve en række principper og teknikker fra ITIL 4, der er designet til at bringe organisationen tættere på progressive metoder, hvor kunden, flow og samarbejde er i højsædet.
Spillet tilpasses den enkelte organisation, og er ofte opbygget hen over flere dage med lidt mellemrum imellem, så man kan afprøve teknikkerne i egen hverdag.
Et program kunne se således ud (alle sessioner er på 2-3 timer):
Dag 1: Kickoff og intro
Introduktion til MarsLander og kobling til jeres egen hverdag.
Dag 2: Service Value System
- Lære at bruge de to ITIL 4 guiding principles “Focus on value” og “Collaborate and promote visibility”
- Forstå “value” set med forskellige stakeholders perspektiv
- Opleve at “co-create value” i praksis
Dag 3: Service value chain og value streams
- Udvikle og løbende forbedre en value stream
- Forbedre flow og value gennem value streams og brug af service value chain i praksis
- Arbejde praktisk med guiding principle “Progress iteratively with feedback”
Dag 4: Continual improvement
- Arbejde med governance i praksis for at kunne prioritere alt indkommende arbejde på tværs af afdelinger og teams
- Bygge en letforståelig governance-model, som kan anvendes i praksis af alle team-medlemmer
- Forstå balancen mellem de tre typer af arbejde (værdiskabelse, begrænsning af værditab samt forbedringer)
- Retfærdiggøre serviceforbedringer