Få nye værktøjer til knowledge management i Service desken
Kursuskalender
Dato | Sted | |
---|---|---|
4. april 2025 | Taastrup | Tilmeld |
Kurset holdes hos og i samarbejde med Teknologisk Institut, når du klikker på ’tilmeld’ kommer du til deres tilmeldingsformular.
Praktiske informationer
Varighed: 1 dag
Tidspunkt: 9.00 – 16.00
Kursuspris: 3995,- ekskl. moms for en kursusplads
Pris for firmakursus: Kontakt os >>
Eksamenspris: 995,- ekskl. moms
Kursusprisen inkluderer forplejning og kursusmateriale.
Formål
På dette kursus lærer du konkrete metoder til videndeling/knowledge management. Metoderne kan bruges både til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens knowledge management, så dagligdagens support forbedres i forhold til hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv. Metoderne tager udgangspunkt i jeres eksisterende tekniske løsninger, og kræver således ikke indkøb af særlige programmer. Når du er færdig med kurset, kan du opbygge vidensartikler med fokus på hurtigere løsning af sager (f.eks. incidents og bestillinger), og har også lært metoder til strukturering, søgning og opdatering af artikler, uden at det kræver nævneværdigt mere tid i dagligdagen.
Deltagere
Dette kursus henvender sig til personer, der arbejder med viden som afgørende element for deres effektivitet. Du sidder måske i en IT support/ Service desk/Help desk – eller også har du til opgave at dokumentere og anvende løsninger og workarounds i anden rolle i IT.
Indhold
09.00 – 12.00 Sådan opbygger du brugbare vidensartikler (best practice)
- Grundlæggende intro til knowledge management – hvorfor er det en god ide?
- SOKA-modellen til at udarbejde og anvende brugbare vidensartikler
- Typer af artikler (workarounds og vejledninger)
- Indhold og struktur
- Søgbarhed og tagging
- Sprog og fagsprog i vidensartikler
12.00 – 13.00 Frokost
13.00 – 15.15 Sådan opbygger du brugbare vidensartikler (i din egen hverdag)
- Byg dine egne artikler
- Faldgruber og udfordringer
- Hvordan skal artikler udarbejdes i jeres eget system?
15.15 – 16.00 Eksamen og certificering (option)
Underviser
Johnny Jensen | Johnny har over 25 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL 4 Master, ITIL V3 Expert, V2 Manager med udmærkelse, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stort erfaring med Service desk, personaleledelse og den gode kommunikation med brugere og kunder. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende. |
Form
Kurset gennemføres på dansk med danske materialer. Har du valgt certificering, gennemføres eksamen også på dansk.
Vi anbefaler, at du medbringer din egen laptop til løsning af opgaverne, som du får tilsendt i elektronisk form før kursets start. Du får også udleveret opgaverne i papirform, hvis du foretrækker at skrive opgaverne i hånden.
Certificering
Du kan få certifikat på din viden gennem beståelse af en 30 minutters prøve med 20 multiple choice spørgsmål med hjælpemidler. Beståelseskravet er 65% (13 rigtige).
Eksamen kræver en laptop (PC med Windows – eller Mac) og enten Chrome, Safari eller Edge browser.