Strategisk fokus med ITIL gør serviceleverandøren til den drivende kraft
Dette kursus lærer dig, hvordan du udvikler din organisation gennem digitalisering og en stærk strategisk tilgang til værdiskabelse
Kursuskalender
Dato | Sted | |
---|---|---|
2.-4. juni 2025 | Ballerup | Tilmeld |
Praktiske informationer
Varighed: 3 dage
Tidspunkt: 9.00 – 17.00
Kursuspris: 11.500,- kr. ekskl. moms
Eksamenspris (obligatorisk): 4.495,- ekskl. moms. inkl. officiel ITIL® bog og online eksamensovervågning.
Kursusprisen inkluderer forplejning og kursusmateriale.
Formål
Dette modul fokuserer på hvordan man får den digitale forretningsstrategi og IT-strategien til at hænge sammen. Modulet dækker også, hvordan disruption fra nye teknologier påvirker organisationer i enhver branche, og hvordan virksomheden kan og bør reagere herpå.
Den digitale udvikling har aldrig gået hurtigere, og organisationer er nødt til at være fleksible og tilpasse sig det stadigt skiftende miljø, hvis de ønsker at fortsætte med at skabe værdi for deres kunder – samtidig med at de forbliver konkurrencedygtige på markedet.
IT & Digital Strategy tilføjer et nyt perspektiv til ITIL, og løfter ITIL-koncepterne til et strategisk niveau blandt nuværende og kommende ledere i organisationen.
Efter dette modul har du værktøjer til at udvikle og implementere en effektiv it- og digital strategi, der kan tackle digital disruption og skabe succes for og med dine kunder.
Udbytte
Efter kurset kan du forvente at kunne udvikle og implementere en effektiv it- og digital strategi, herunder at
- Forstå hvordan man gennem digitalisering kan opretholde både vækst, markedsrelevans, stabil drift og en sund økonomi
- Forstå risici og muligheder ved en digital strategi
- Forstå de trin og teknikker, der skal til for at definere en digital strategi
- Forstå, hvordan man implementerer en digital strategi
- Udnytte digitale strategier til at navigere og agere i digital disruption
- Bruge ITIL guiding principles i beslutninger og aktiviteter ifm. Digital and IT Strategy
- Forstå sammenhængen mellem Digital and IT Strategy, service value system, service value chain samt forklare, hvordan man bruger dem til at skabe værdi
- Forstå, hvordan organisationen kan fortsætte med at være levedygtig i et digitalt disruptede miljøer
Målgruppe og forudsætninger
Dette kursus er målrettet dig, der:
- Er leder eller chef i en digital organisation
- Arbejder med IT- og digitale strategier
- Ønsker at blive ITIL 4 Strategic Leader
- Har en strategisk rolle i en serviceprovider-organisation
- Er service management konsulent
Kurset er meget intensivt, og du skal afsætte god tid til forberedelse før kurset. Derudover skal du sikre dig, at du har mulighed for at koncentrere dig om kurset og afsætte flere timer mellem hver kursusdag til repetition og lektier.
Det er en forudsætning, at du har et ITIL 4 Foundation certifikat eller et ITIL 4 Managing Professional Transition certifikat for kunne deltage på kurset.
Kursusinformationer
Sprog
Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.
Kursusmateriale
Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.
Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.
Eksamen
Eksamen på dette kursus er delt i to:
- 4 praktiske opgaver i løbet af kurset, som vurderes af underviseren ud fra 8 kriterier fastlagt af Axelos. Hvert kriterie kan give max. 5 point. Der er i alt 40 mulige point, og man skal have 30 point (75%) for at bestå.
Alle hjælpemidler er tilladt. - En 30 spørgsmåls multiple choice eksamen af 60 minutters varighed (75 minutter, hvis dit modersmål ikke er engelsk).
Hjælpemidler er ikke tilladt, dog er det tilladt at bruge ordbog.
Når begge dele af eksamen er bestået, opnår du certifikatet “Digital & IT Strategy”.
Det er en forudsætning, at du har bestået ITIL 4 Foundation eksamen for at kunne deltage i eksamen på dette higher level kursus.
Bemærk: Multiple choice eksamen er online og web-overvåget, og foregår på et selvvalgt tidspunkt efter dine kursusdage. Du hører mere om eksamen på kurset. Læs mere om webovervåget eksamen her >>
Efter certificering får du 1 måneds gratis adgang til MyAxelos. Her kan du finde ITIL Practice guides, praktiske eksempler og firmacases om ITIL.
Akkreditering
Peopleteam er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus.
Andre kurser i dette område
*) På grund af PeopleCerts opdeling i regioner er der følgende tillæg for medarbejdere fra USA, Kina, Canada, Singapore og New Zealand:
- ITIL 4 Foundation: 600 kr. ekskl. moms pr. deltager
- ITIL 4 Higher Levels: 800 kr. ekskl. moms pr. deltager
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.