ITIL® 4 Create Deliver and Support


Lær at udvikle, levere og supportere ITIL service value streams

Dette kursus lærer dig, hvordan du bruger ITIL 4’s principper til at bygge, levere og supportere service value streams

Kursuskalender

DatoSted 
7.-9. maj 2025
BallerupTilmeld

Kontakt os for firmaforløb →

Formål

Dette modul dækker de helt centrale aktiviteter, som enhver service management og/eller digital organisation bør have under kontrol – og dækker også over udvikling af nye services. Modulet fokuserer på:

  • Kombinationen af forskellige value streams og aktiviteter for at udvikle, levere, drifte og supportere digitale produkter og services
  • Practices, metoder og værktøjer, der understøtter ovenstående

På Create, Deliver and Support gennemgår vi også service performance, og giver dig en dyb forståelse af servicekvalitet og forbedringsmetoder.

Med viden fra dette modul kan du levere innovative, men også stabile og robuste digitale løsninger til kunder i en verden, hvor der er stadig mere pres på serviceleverandøren.

 

Udbytte

Efter kurset kan du forvente at kunne:

  • Udvikle, levere, drifte og supportere IT-services med fokus på værdi for kunder og brugere, herunder at styre køer og backlogs
  • Planlægge og bygge service value streams målrettet til at udvikle, levere, drifte og supportere services, herunder to konkrete value streams:
    • Value stream for brugersupport
    • Value stream for en ny service
  • Forstå hvilke ITIL practices, der understøtter udvikling, levering, drift og support af services på tværs af SVS og value streams,herunder:
    • Service desk
    • Incident management
    • Problem management
    • Knowledge management
    • Service level management
    • Monitoring and event management
    • Service design
    • Software development and Management
    • Deployment management
    • Release management
    • Service Validation and testing
    • Change Enablement
  • Forstå følgende koncepter og udfordringer på tværs af service value system:
    • Organisation og “Integrated/collaborative teams
    • Team kultur og diversitet
    • Udvikling af et “customer-orientated mindset”
    • Medarbejdertrilfredshed
    • Værdien af positiv kommunikation
    • Valg af integrerede værktøjet til service management
    • Rapportering og analyse
    • “Collaboration” og workflow
    • Robotic process automation (RPA)
    • Artificial intelligence og machine learning
    • Continuous integration og -delivery/-deployment (CI/CD)
    • Workforce planning
    • Resultatbaseret måling og rapportering
      Hvordan man arbejder med en “continual improvement”-kultur

Målgruppe og forudsætninger

Dette kursus målrettet dig, der:

  • Arbejder praktisk med drift og support af digitale services
  • Ønsker at blive ITIL 4 Managing Professional
  • Ønsker at blive ITIL 4 Practice Manager (f.eks. sammen med ITIL® 4 Monitor, Support and Fulfil >>)
  • Er serviceejer, service manager eller anden rolle med end-to-end leveranceansvar
  • Er service management konsulent

Kurset er meget intensivt, og du skal afsætte god tid til forberedelse før kurset. Derudover skal du sikre dig, at du har mulighed for at koncentrere dig om kurset og afsætte flere timer mellem hver kursusdag til repetition og lektier.

Det er en forudsætning, at du har et ITIL 4 Foundation certifikat for kunne deltage på kurset.

Kursusinformationer

Sprog

Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.

Kursusmateriale

Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.

Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.

Eksamen

Eksamen er online og web-overvåget. Du hører mere om eksamen på kurset. Varighed: 90 minutter (dog 113 minutter, hvis dit modersmål ikke er engelsk).
Hjælpemidler er ikke tilladt, dog er det tilladt at bruge ordbog.
Det er en forudsætning, at du har bestået ITIL 4 Foundation eksamen for at kunne deltaget i eksamen på dette higher level kursus.
Ved beståelse opnår du certifikatet og titlen “Create, Deliver and Support”.

Bemærk: Eksamen er elektronisk.

Efter certificering får du 1 måneds gratis adgang til MyAxelos. Her kan du finde ITIL Practice guides, praktiske eksempler og firmacases om ITIL.

Akkreditering

Peopleteam er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus.

Praktiske informationer

Varighed: 3 dage 

Tidspunkt: 9.00 – 17.00

Kursuspris: 11.500,- kr. ekskl. moms

Eksamenspris (obligatorisk): 4.495,- ekskl. moms. inkl. officiel ITIL® bog og online eksamensovervågning.

Kursusprisen inkluderer forplejning og kursusmateriale.

 

Andre kurser i dette område

ITIL® 4 Foundation
ITIL® 4 higher levels – videregående kurser
ITIL® 4 Foundation BRIDGE
ITIL® 4 Direct, Plan and Improve
ITIL® 4 Create Deliver and Support
ITIL® 4 Digital & IT Strategy
ITIL® 4 Monitor, Support and Fulfil – Bundle
ITIL® 4 Incident Management
ITIL® 4 Monitoring and Event Management
ITIL® 4 Problem Management
ITIL® 4 Service Desk
ITIL® 4 Service Request Management
Alle kurser

 

*) På grund af PeopleCerts opdeling i regioner er der følgende tillæg for medarbejdere fra USA, Kina, Canada, Singapore og New Zealand:

  • ITIL 4 Foundation: 600 kr. ekskl. moms pr. deltager
  • ITIL 4 Higher Levels: 800 kr. ekskl. moms pr. deltager

 

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.