Formål
Kurset er for dig, der har gennemført nok ITIL Intermediate kurser (i alt 17 point inkl. ITIL Foundation) til at blive ITIL Expert. Formålet med dette afsluttende overbygningskursus er at samle trådene fra alle de øvrige ITIL kurser for at gøre dig i stand til at lede it service management forbedringsinitiativer internt i din egen organisation eller eksternt i andre organisationer.
Indhold
Kurset fokuserer på samspillet mellem de forskellige dele af ITIL med henblik på at udnytte dem til at gennemføre sammenhængende service management initiativer. Du kommer blandt andet til at arbejde med styring af services på tværs af livscyklusfaser, kommunikation og interessentstyring, forandringsledelse, risikostyring, procesintegration, organisering, performance- og effektmåling samt målrettet forbedring af organisationens service management formåen.
Udbytte
Som deltager opnår du:
- Tværgående indsigt i ITIL best practice
- Forståelse for, hvordan ITIL best practice kan omsættes til dagligdag i din virksomhed
- Eksempler på tilegnelse og tilpasning af ITIL best practice gennem praktiske øvelser
- Papir på, at du er ekspert i ITIL (ITIL Expert certifikat). ITIL Expert er samtidig adgangsbilletten til evt. senere at gå videre med ITIL Master certificeringen, der er det øverste niveau i ITIL certificeringssystemet
Målgruppe og forudsætninger
Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af it-services.
Kurset er blandt andet relevant for dig, der har eller ønsker en af følgende roller:
- It-leder
- Procesejer eller -manager
- Serviceejer eller -manager
- Ansvarlig for service management initiativer
- It service management konsulent
For at deltage, skal du have bestået tilstrækkeligt med ITIL Intermediate eksamener (svarende til minimum 17 point inkl. 2 point fra ITIL Foundation).