ITIL® Service Offerings and Agreements (SOA)


OBS – dette ITIL V3 kursus er udgået. Vi anbefaler ITIL 4 Create, Deliver and Support i stedet.

Læs mere her >>

 

Formål

Formålet med dette overbygningskursus er at give dig et indgående kendskab til og en grundig forståelse af ITIL best practice og klæde dig på til at omsætte denne viden til praksis i din egen organisation.

 

Indhold

Kurset fokuserer på de processer, funktioner, roller og aktiviteter i ITIL, som handler om servicedefinition, servicestrategi, serviceøkonomi og aftaler. Herunder kommer du til at arbejde med serviceportefølje, servicekataloger, Service Level Agreements (SLAer) og business cases samt forholdet mellem it og forretning eller kunde og leverandør, alt afhængig af hvilken type organisation, du befinder dig i.

 

Udbytte

Som deltager opnår du:
• Dybdegående indsigt i ITIL best practice
• Forståelse for, hvordan ITIL best practice kan omsættes til dagligdag i din virksomhed
• Eksempler på tilegnelse og tilpasning af ITIL best practice gennem praktiske øvelser
• Papir på, at du kan anvende ITIL best practice (ITIL Intermediate Capability certifikat)

 

Målgruppe og forudsætninger

Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af it-services.

Kurset er blandt andet relevant for dig, der har eller ønsker en af følgende roller:

  • It-leder
  • Procesejer eller -manager
  • IT Finance Manager
  • Capacity Manager
  • Availability Manager
  • Service Level Manager
  • Business Continuity Manager
  • Service Portfolio Manager
  • Supplier Relationship Manager
  • IT Service Management konsulent

For at deltage, skal du have bestået grundkurset ITIL Foundation (version 3 eller version 2011) og have praktisk erfaring med it service management.