Practitionerkursus med fokus på detaljen
Kom i dybden med ITIL-teoriens specifikke anbefalinger omkring service request management.
Formål
Dette kursus er det akkrediterede ITIL® 4 Service Request Management practitioner kursus. Du lærer, hvordan du understøtter dine IT-services ved at håndtere brugernes bestillinger på en effektiv og brugerorienteret måde samt hvordan du konkret kan implementere anbefalingerne omkring selvbetjening og automatisering.
Udbytte
Efter kurset kan du forvente at kunne:
- Udvikle, udføre og forbedre ITIL 4 service request management i din organisation
- Automatisere hele eller dele af din organisations service request management practice
- Organisere dit team eller afdeling ud fra anbefalingerne – hele IT-organisationen kan være involveret
- Integrere service request management med andre processer/practices
- Forstå, hvordan service request management bidrager til værdiskabelsen set med kunders, brugeres og IT-organisationens øjne
- Udvikle bedre samarbejdsrelationer med partnere og leverandører
- Anvende de 7 guiding principles sammen med de practice-specifikke anbefalinger til at få succes med implementeringen af ITIL 4 dreven service request management
Målgruppe og forudsætninger
Dette kursus er målrettet dig, der:
- Er service request manager
- Har en rolle i at udføre eller styre håndtering af bestillinger, f.eks.:
- Service desk medarbejder, leder eller teamleder
- Procesejer eller procesmanager
- 2. line specialist, leder eller koordinator
- Er service management konsulent
- Ønsker at blive ITIL 4 Specialist eller Practice Manager (overvej evt. at tage bundle-kurset ITIL® 4 Monitor, Support and Fulfil >> i stedet).
Kurset er meget intensivt, og vi anbefaler, at du forbereder dig grundigt før kurset. Derudover bør du sikre dig, at du har mulighed for at læse op til eksamen, som finder sted på et selvvalgt tidspunkt efter kurset.
♦ Det er en forudsætning, at du har et ITIL 4 Foundation certifikat for kunne deltage på kurset ♦
Kursusinformationer
Sprog
Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.
Kursusmateriale
Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.
Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.
Eksamen
Eksamen er online og web-overvåget. Varighed: 30 minutter (dog 38 minutter, hvis dit modersmål ikke er engelsk).
Der er 20 spørgsmål i testen, og du skal have svaret rigtigt på 13 af dem for at bestå (65%).
Hjælpemidler er ikke tilladt, dog er det tilladt at bruge en fysisk ordbog.
Det er en forudsætning, at du har bestået ITIL 4 Foundation eksamen for at kunne deltage i eksamen på dette kursus.
Ved beståelse opnår du certifikatet “ITIL® 4 Practitioner: Service Request Management”.
Bemærk: Eksamen er elektronisk.
Akkreditering
Peopleteam er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus.
Praktiske informationer
Varighed: 1 dag
Tidspunkt: 9.00 – 16.00 eller efter aftale
Kursuspris: Kontakt os >>
Eksamenspris (obligatorisk): 2.995,- ekskl. moms. inkl. officiel ITIL® bog og online eksamensovervågning.
Kursusprisen inkluderer forplejning og kursusmateriale.
Andre kurser i dette område
*) På grund af PeopleCerts opdeling i regioner er der følgende tillæg for medarbejdere fra USA, Kina, Canada, Singapore og New Zealand:
- ITIL 4 Foundation: 600 kr. ekskl. moms pr. deltager
- ITIL 4 Higher Levels: 800 kr. ekskl. moms pr. deltager
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.