ITIL® 4 Problem Management


Practitionerkursus med fokus på detaljen

Kom i dybden med ITIL-teoriens specifikke anbefalinger omkring problem management.

Kontakt os for firmakursus →

Dette kursus tilbydes pt. kun som firmakursus.

Formål

Dette kursus er det akkrediterede ITIL® 4 Problem Management practitioner kursus. Du lærer, hvordan du systematisk håndterer, styrer, analyserer, prioriterer og løser problems for at minimere mængden af incidents og bygge en solid vidensdatabase med kendte fejl og workarounds, som kan bruges til at optimere incident-processen.

Nysgerrig? Se vores to korte webinarer, hvor kurset indgår i ITIL Master og i Practitioner bundle ITIL® 4 Monitor, Support and Fulfil >>

Udbytte

Efter kurset kan du forvente at kunne:

  • Udvikle, udføre og forbedre ITIL 4 problem management i din organisation
  • Automatisere hele eller dele af din organisations problem management practice
  • Organisere dit team eller afdeling ud fra anbefalingerne – hele IT-organisationen kan være involveret
  • Integrere problem management med andre processer/practices
  • Forstå, hvordan problem management bidrager til værdiskabelsen set med kunders, brugeres og IT-organisationens øjne
  • Udvikle bedre samarbejdsrelationer med partnere og leverandører
  • Anvende de 7 guiding principles sammen med de practice-specifikke anbefalinger til at få succes med implementeringen af ITIL 4 dreven problem management

Målgruppe og forudsætninger

Dette kursus er målrettet dig, der:

  • Er problem manager eller -koordinator
  • Har en rolle i at udføre, styre eller forbedre håndtering af problems og major incidents, f.eks.:
    • Incident manager eller major incident manager
    • Service leder eller teamleder
    • Procesejer eller procesmanager
    • 2. line specialist, leder eller koordinator
  • Er service management konsulent
  • Ønsker at blive ITIL 4 Specialist eller Practice Manager (overvej evt. at tage bundle-kurset ITIL® 4 Monitor, Support and Fulfil >> i stedet).

Kurset er meget intensivt, og vi anbefaler, at du forbereder dig grundigt før kurset. Derudover bør du sikre dig, at du har mulighed for at læse op til eksamen, som finder sted på et selvvalgt tidspunkt efter kurset.

♦ Det er en forudsætning, at du har et ITIL 4 Foundation certifikat for kunne deltage på kurset ♦

Kursusinformationer

Sprog

Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.

Kursusmateriale

Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.

Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.

Eksamen

Eksamen er online og web-overvåget. Varighed: 30 minutter (dog 38 minutter, hvis dit modersmål ikke er engelsk).

Der er 20 spørgsmål i testen, og du skal have svaret rigtigt på 13 af dem for at bestå (65%).
Hjælpemidler er ikke tilladt, dog er det tilladt at bruge en fysisk ordbog.
Det er en forudsætning, at du har bestået ITIL 4 Foundation eksamen for at kunne deltage i eksamen på dette kursus.
Ved beståelse opnår du certifikatet “ITIL® 4 Practitioner: Problem Management”.

Bemærk: Eksamen er elektronisk.

Akkreditering

Peopleteam er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus.

Praktiske informationer

Varighed: 1 dag 

Tidspunkt: 9.00 – 16.00

Kursuspris: Kontakt os for at høre om pris på et firmakursus →

 

Andre kurser i dette område

ITIL® 4 Foundation
ITIL® 4 higher levels – videregående kurser
ITIL® 4 Foundation BRIDGE
ITIL® 4 Direct, Plan and Improve
ITIL® 4 Create Deliver and Support
ITIL® 4 Digital & IT Strategy
ITIL® 4 Monitor, Support and Fulfil – Bundle
ITIL® 4 Incident Management
ITIL® 4 Monitoring and Event Management
ITIL® 4 Problem Management
ITIL® 4 Service Desk
ITIL® 4 Service Request Management
Alle kurser

 

ITIL® is a registered trademark of the PeopleCert group. Used under licence from PeopleCert. All rights reserved.