ITIL® 4 Monitor, Support and Fulfil – Bundle


5 practice kurser i ét

På dette kursus lærer du de væsentligste, operationelle practices, som ITIL 4 anbefaler.

Kontakt os for firmakursus →

Dette kursus tilbydes pt. kun som firmakursus.

Formål

Dette kursus er en samling af 5 individuelle moduler. På kun 3 dage får du hele pensum for følgende kurser:

For alle modulerne gennemgår vi bl.a.:

  • De vigtigste nøglekoncepter
  • Succesfaktorer for værdiskabelse for hver practice
  • Relevante processer inden for den enkelte practice, inklusiv input, aktiviteter og output
  • Målinger og KPI’er
  • Anbefalinger og krav til værktøjsunderstøttelse
  • Forslag til samarbejdsmodeller med partnere og underleverandører
  • Modenhed og kapabilitetsudvikling
  • Konkrete anbefalinger til succesfuld implementering af den enkelte practice

Når du har været gennem kurset, har du en dyb forståelse for de 5 nævnte ITIL 4 practices, og har redskaber til at implementere og videreudvikle disse practices i din egen organisation ud fra et ITIL-perspektiv.

Nysgerrig? Se vores korte webinar (30 min) om kurset her >>

Udbytte

Efter kurset kan du forvente at kunne:

  • Øge modenheden ved at udvikle, udføre og forbedre alle 5 practices
    • Service desk
    • Incident management
    • Problem management
    • Service request management
    • Monitoring and event management
  • Integrere de 5 practices med hinanden og med andre processer/practices
  • Forstå, hvordan disse practices bidrager til værdiskabelsen set med kunders, brugeres og IT-organisationens øjne
  • Automatisere hele eller dele af alle 5 practices
  • Organisere dit team eller afdeling ud fra anbefalingerne
  • Udvikle bedre samarbejdsrelationer med partnere og leverandører
  • Anvende de 7 guiding principles sammen med de practice-specifikke anbefalinger til at få succes med implementeringen

Målgruppe og forudsætninger

Dette kursus er målrettet dig, der:

  • Arbejder praktisk med IT drift og support
  • Ønsker at blive ITIL 4 Specialist
  • Ønsker at blive ITIL 4 Practice Manager (husk også at tage kurset ITIL® 4 Create Deliver and Support >>
  • Har en rolle i en af de 5 practices som udførende, styrende eller ansvarlig for resultater, f.eks.:
    • Incident manager
    • Problem manager
    • Service desk leder, teamleder eller medarbejder
    • Teknisk ansvarlig for overvågning
    • Ansvarlig for bestillingsprocedurer
  • Er service management konsulent

Kurset er meget intensivt, og du skal afsætte god tid til forberedelse før kurset. Derudover skal du sikre dig, at du har mulighed for at læse op til eksamen, som finder sted på et selvvalgt tidspunkt efter kurset.

Det er en forudsætning, at du har et ITIL 4 Foundation certifikat for kunne deltage på kurset.

Kursusinformationer

Sprog

Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.

Kursusmateriale

Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.

Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.

Eksamen

Eksamen er online og web-overvåget. Varighed: 90 minutter (dog 113 minutter, hvis dit modersmål ikke er engelsk).

Der er 60 spørgsmål i testen, og du skal have svaret rigtigt på 39 af dem for at bestå (65%).
Hjælpemidler er ikke tilladt, dog er det tilladt at bruge en fysisk ordbog.
Det er en forudsætning, at du har bestået ITIL 4 Foundation eksamen for at kunne deltage i eksamen på dette kursus.
Ved beståelse opnår du certifikatet og titlen “ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil”.

Bemærk: Eksamen er elektronisk.

Akkreditering

Peopleteam er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus.

Praktiske informationer

Varighed: 3 dage 

Kursuspris: Kontakt os for en pris på firmakursus →

 

Andre kurser i dette område

ITIL® 4 Foundation
ITIL® 4 higher levels – videregående kurser
ITIL® 4 Foundation BRIDGE
ITIL® 4 Direct, Plan and Improve
ITIL® 4 Create Deliver and Support
ITIL® 4 Digital & IT Strategy
ITIL® 4 Monitor, Support and Fulfil – Bundle
ITIL® 4 Incident Management
ITIL® 4 Monitoring and Event Management
ITIL® 4 Problem Management
ITIL® 4 Service Desk
ITIL® 4 Service Request Management
Alle kurser

ITIL® is a registered trademark of the PeopleCert group. Used under licence from PeopleCert. All rights reserved.