5 practice kurser i ét
På dette kursus lærer du de væsentligste, operationelle practices, som ITIL 4 anbefaler.
Kursuskalender
Dato | Sted | |
---|---|---|
7.-9. april 2025 | Ballerup | Tilmeld |
Formål
Dette kursus er en samling af 5 individuelle moduler. På kun 3 dage får du hele pensum for følgende kurser:
- ITIL® 4 Service desk >>
- ITIL® 4 Incident management >>
- ITIL® 4 Problem management >>
- ITIL® 4 Service request management >>
- ITIL® 4 Monitoring and event management >>
For alle modulerne gennemgår vi bl.a.:
- De vigtigste nøglekoncepter
- Succesfaktorer for værdiskabelse for hver practice
- Relevante processer inden for den enkelte practice, inklusiv input, aktiviteter og output
- Målinger og KPI’er
- Anbefalinger og krav til værktøjsunderstøttelse
- Forslag til samarbejdsmodeller med partnere og underleverandører
- Modenhed og kapabilitetsudvikling
- Konkrete anbefalinger til succesfuld implementering af den enkelte practice
Når du har været gennem kurset, har du en dyb forståelse for de 5 nævnte ITIL 4 practices, og har redskaber til at implementere og videreudvikle disse practices i din egen organisation ud fra et ITIL-perspektiv.
Nysgerrig? Se vores korte webinar (30 min) om kurset her >>
Udbytte
Efter kurset kan du forvente at kunne:
- Øge modenheden ved at udvikle, udføre og forbedre alle 5 practices
-
- Service desk
- Incident management
- Problem management
- Service request management
- Monitoring and event management
- Integrere de 5 practices med hinanden og med andre processer/practices
- Forstå, hvordan disse practices bidrager til værdiskabelsen set med kunders, brugeres og IT-organisationens øjne
- Automatisere hele eller dele af alle 5 practices
- Organisere dit team eller afdeling ud fra anbefalingerne
- Udvikle bedre samarbejdsrelationer med partnere og leverandører
- Anvende de 7 guiding principles sammen med de practice-specifikke anbefalinger til at få succes med implementeringen
Målgruppe og forudsætninger
Dette kursus er målrettet dig, der:
- Arbejder praktisk med IT drift og support
- Ønsker at blive ITIL 4 Specialist
- Ønsker at blive ITIL 4 Practice Manager (husk også at tage kurset ITIL® 4 Create Deliver and Support >>
- Har en rolle i en af de 5 practices som udførende, styrende eller ansvarlig for resultater, f.eks.:
-
- Incident manager
- Problem manager
- Service desk leder, teamleder eller medarbejder
- Teknisk ansvarlig for overvågning
- Ansvarlig for bestillingsprocedurer
- Er service management konsulent
Kurset er meget intensivt, og du skal afsætte god tid til forberedelse før kurset. Derudover skal du sikre dig, at du har mulighed for at læse op til eksamen, som finder sted på et selvvalgt tidspunkt efter kurset.
Det er en forudsætning, at du har et ITIL 4 Foundation certifikat for kunne deltage på kurset.
Kursusinformationer
Sprog
Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.
Kursusmateriale
Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.
Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.
Eksamen
Eksamen er online og web-overvåget. Varighed: 90 minutter (dog 113 minutter, hvis dit modersmål ikke er engelsk).
Der er 60 spørgsmål i testen, og du skal have svaret rigtigt på 39 af dem for at bestå (65%).
Hjælpemidler er ikke tilladt, dog er det tilladt at bruge en fysisk ordbog.
Det er en forudsætning, at du har bestået ITIL 4 Foundation eksamen for at kunne deltage i eksamen på dette kursus.
Ved beståelse opnår du certifikatet og titlen “ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil”.
Bemærk: Eksamen er elektronisk.
Akkreditering
Peopleteam er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus.
Praktiske informationer
Varighed: 3 dage
Tidspunkt: 9.00 – 16.00
Kursuspris: 11.500,- kr. ekskl. moms
Eksamenspris (obligatorisk): 4.495,- ekskl. moms. inkl. officiel ITIL® bog og online eksamensovervågning.
Kursusprisen inkluderer forplejning og kursusmateriale.
Andre kurser i dette område
*) På grund af PeopleCerts opdeling i regioner er der følgende tillæg for medarbejdere fra USA, Kina, Canada, Singapore og New Zealand:
- ITIL 4 Foundation: 600 kr. ekskl. moms pr. deltager
- ITIL 4 Higher Levels: 800 kr. ekskl. moms pr. deltager
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.