ITIL® 4 Foundation – Personal Study


Grundkurset for IT-professionelle – skræddersyet til dit tempo

ENGLISH >>

Få seneste viden om verdens mest udbredte service management rammeværk – nu i den allernyeste version og som kursus, hvor du selv styrer tempoet.

  • Du bestemmer tempo og arbejdsrytme
  • Du bestemmer starttidspunkt og antal timer
  • Du bestemmer hvornår du vil til eksamen

BESTIL →

Kontakt os – f.eks. hvis du ønsker aftale om flere deltagere →

Praktiske informationer

Varighed: Eget tempo

Kursuspris: 2.995,- ekskl. moms

Eksamenspris:  3.995,- ekskl. moms (obligatorisk) inkl. officiel ITIL® bog og online eksamensovervågning.

Kursusprisen inkluderer kursusmateriale, prøveeksamener samt Peopleteams særlige, interaktive læsevejledning.

Formål

På dette grundkursus får du en grundig indføring i ITIL med særlig vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi.
ITIL hjælper organisationer og personer til at optimere værdien af IT- og digitale services. ITIL giver tydelige retningslinjer til serviceleverandører, der ønsker at understøtte sine kunder og brugeres digitale behov.
ITIL er både et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk for at levere gode digitalt understøttede services. ITIL er samtidig en omfattende og veldokumenteret praktisk guide med beskrivelser af stort set alle typer af opgaver, som en serviceleverandør står overfor.
Kurset afsluttes med den nye ITIL® 4 Foundation certificering.

Kursusindhold

ITIL 4 giver et praktisk og fleksibelt grundlag for digital transformation af enhver organisation. ITIL 4 bidrager med en operationel og end-to-end digital model til levering og drift af produkter og IT services. ITIL 4 gør det muligt for IT-afdelingen at spille en større og mere afgørende rolle i forbindelse med forretningsstrategien. Derudover giver ITIL 4 også et overordnet end-to-end perspektiv, der integrerer både DevOps, Lean IT og agil udvikling.

Den nye ITIL 4 Foundation giver – som forrige version – deltagerne alle de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT service management. Det vil sige forståelse for både ITIL® 4’s IT service management framework, sprog og koncepter.

Efter certificering får du 1 måneds gratis adgang til MyAxelos. Her kan du finde ITIL Practice guides, praktiske eksempler og firmacases om ITIL.

Program

ITIL 4 koncepter og principper

  • Service management nøglekoncepter
  • Hvordan man som organisation skaber værdi ved at styre resultater, omkostninger og risici
  • Betydningen af servicerelationer
  • ITIL nøglekoncepter
  • De fire dimensioner i ITSM
  • SVS – Service value system
  • Service value chain
  • Guiding principles – filosofi og anvendelse

Practices (videreudvikling af  processer)

  • Introduktion til ITIL praksisser
  • Definition af nøgletermer i 7 ITIL praksisser
  • Formål med 15 af de 34 ITIL praksisser
  • Yderligere detaljer vedrørende:
    • Service desk
    • Incident management
    • Problem management
    • Service level management
    • Service request management
    • Change control
    • Continual Improvement

Målgruppe og forudsætninger

Kurset er for alle, der arbejder med at levere og styre it-services.

Kurset er blandt andet relevant for:

  • It-professionelle
  • It-ledere
  • Procesejere og -managere
  • Projektledere
  • Enterprise arkitekter
  • Service- og kundeansvarlige
  • Service management konsulenter
  • Alle, der er involveret i it-organisationens serviceprocesser

Kursusinformationer

Sprog

Kursusmateriale er tilgængeligt på både dansk og engelsk uden merpris. Prøveeksamener og eksamen er på engelsk.

Kursusmateriale

Som deltager får du adgang til:

  • Læseplan med tidsstying
  • Danske kursusmaterialer
  • Engelske kursusmaterialer
  • Prøveeksamener

Vi bruger e-materiale, der er udviklet til formålet – og opnår derved en række fordele:

  • Materiale, der kan anvendes på PC, tablet og mobiltelefon – også offline
  • Godt for miljøet, da der ikke skal printes 100-vis af sider, der kun har en kort “gemmeværdi”

Du får ydermere adgang til Peopleteams særlige forberedelsesmateriale samt til vores online app med prøveeksamensspørgsmål til eksamenstræning.

E-materialerne bruges på din egen PC.

Eksamen

Eksamen foregår som en online, web-overvåget eksamen på din egen PC med webkamera. Læs mere om eksamen med webovervågning her. Eksamen varer 75 minutter og er uden hjælpemidler. Den består af 40 simple multiple choice spørgsmål. For at bestå eksamen skal du have 65% rigtige svar (26 korrekte ud af 40 spørgsmål). Ved beståelse modtager du et certifikat.

Du bestemmer selv tid og sted for eksamen. I forbindelse med kurset får du tilsendt en kode, der er gyldig i 11 måneder efter bestilling.

Akkreditering

Peopleteam er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus.

Forudsætninger for deltagelse

Der er ingen formelle adgangskrav til kurset, men det er en god idé at have en generel forståelse for hverdagen i en IT-organisation.

BESTIL →

 

Spørgsmål? Kontakt os >>

Andre kurser i dette område

ITIL® 4 Foundation
ITIL® 4 higher levels – videregående kurser
ITIL® 4 Foundation BRIDGE
ITIL® 4 Direct, Plan and Improve
ITIL® 4 Create Deliver and Support
ITIL® 4 Digital & IT Strategy
ITIL® 4 Monitor, Support and Fulfil – Bundle
ITIL® 4 Incident Management
ITIL® 4 Monitoring and Event Management
ITIL® 4 Problem Management
ITIL® 4 Service Desk
ITIL® 4 Service Request Management
Alle kurser

*) På grund af PeopleCerts opdeling i regioner er der følgende tillæg for medarbejdere fra USA, Kina, Canada, Singapore og New Zealand:

  • ITIL 4 Foundation: 600 kr. ekskl. moms pr. deltager
  • ITIL 4 Higher Levels: 800 kr. ekskl. moms pr. deltager

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.