Flere generationer i Kundeservice


Det bedste fra alle aldre

Kontakt os for firmaforløb → 

 

Praktiske informationer

Varighed: 2 dage

Tidspunkt: 9.00 – 16.00

Kursusprisen inkluderer forplejning og kursusmateriale.

 

Formål

Medarbejdere i mange kundeserviceorganisationer spænder ofte over flere generationer. Disse generationer har ofte forskellige værdier, vaner og holdninger, som påvirker både samarbejde, effektivitet, læringsevne og arbejdsglæde.
Som leder har du et ansvar for at sikre en optimal organisation – og kender du til styrker og faldgruber hos generationerne i din organisation, øger du sandsynligheden for at lykkes betragteligt.
På dette kursus bliver du bevidst om de potentielle udfordringer og muligheder, generationsforskelle giver en arbejdsplads, så du kan handle på dem i deres din organisation. Du får du helt konkrete metoder og værktøjer til at identificere, vurdere og håndtere helt op til 5 generationer på arbejdspladsen – og når du kommer hjem, kan du umiddelbart implementere metoderne til praktisk anvendelse med det samme.

 

Deltagere

Ledere i kundevendte organisationer, managers, teamledere, chefer, projektledere ifm. kundeservice.

 

Indhold

Dag 1

09.00 – 09.15 Intro til dagen, deltagere, underviser m.m.
09.15 – 11.00 De 5 generationer – hvem er de?
11.00 – 11.15 Pause
11.15 – 12.30 Hvordan kan Human Capital Management rumme generationsforskelle
12.30 – 13.15 Frokost
13.15 – 14.15 Udfordringer og muligheder på tværs af generationer
14.15 – 14.30 Pause
14.30 – 15.30 Arbejdskultur og generationer
15.30 – 16.00 Opsummering af dagen

Dag 2

09.00 – 09.15 Intro til dagen – opsamling fra i går
09.15 – 11.00 Værdier – er de generationsbestemte?
11.00 – 11.15 Pause
11.15 – 12.30 Ledelsesudfordringen
12.30 – 13.15 Frokost
13.15 – 14.30 Læringsudfordringen
14.30 – 15.30 Implementering i dagligdagen
15.30 – 16.00 Opsummering, kursusbevis og tak for denne gang

 

Underviser

Betina Liliendal Betina har over 20 års erfaring med generationsledelse og kundeservice i både den offentlig og den private sektor. Hun er tidligere kommerciel chef, og tungt funderet i både teoretiske metode og praktisk anvendelse af ledelse og motivation af multiple generationer på arbejdspladsen. Dertil er hun en motiverende og inspirerende foredragsholder, underviser og rådgiver, som får deltagerne helt frem på stolekanten, når hun deler sine erfaringer.