Peopleteam IT Support Uddannelsen


Kursuskalender

DatoSted 
28. maj 2025 kl. 10-10.20 - webinarOnlineTilmeld
6. oktober 2025 - modul 1BallerupTilmeld
10. november 2025 - modul 2BallerupTilmeld
8. december 2025 - modul 3BallerupTilmeld

Kontakt os for firmaforløb

Tilmeld dig til webinar om kurset d. 28. maj 2025 >>

Praktiske informationer

Varighed: 3 dage

  • Modul 1 – 6. oktober 2025
  • Modul 2 – 10. november 2025
  • Modul 3 – 8. december 2025

Sted: WTC, Borupvang 3, 2750 Ballerup
Tid: 9-17
Pris: pr. modul 2.495,- kr. ekskl. moms.
Pakkepris ved tilmelding til alle 3 moduler: Pris i alt: 5.955,- kr. ekskl. moms.
Kursusprisen inkluderer forplejning og kursusmateriale.

 

På dette forløb, der er målrettet IT-support, lærer du at håndtere sager effektivt og præcist gennem hele incident-processen. Du får praktiske metoder til sagsløsning og lærer samtidig at opbygge en brugbar vidensdatabase i takt med dit arbejde. Du styrker din kommunikation – både skriftligt, i telefonen og i det direkte møde med brugeren – så du skaber den bedst mulige oplevelse. Derudover får du indsigt i, hvordan du kan bruge AI-værktøjer til at optimere dine arbejdsgange.
Dit udbytte
Efter kurset kan du forvente at kunne:

  • Håndtere sager effektivt og præcist gennem incident processen og praktiske sagsløsningsmetoder
  • Opbygge jeres vidensdatabase i samme tempo, som du løser incidents
  • Skabe den bedste brugeroplevelse gennem din kommunikation på skrift, i telefonen og i det fysiske møde med brugeren
  • Bruge tilgængelige AI-værktøjer til at optimere dine arbejdsgange

 

Modul 1: Effektiv håndtering af supportsager
På dette modul lærer du teknikker til at forbedre effektivitet og ensartethed i sagshåndteringen, hvad enten det drejer sig om fejl eller bestillinger.

  • Best practice for håndtering af incidents og service requests (fejl og bestillinger)
  • Effektive teknikker til at forkorte sagsbehandlingstiden
  • Konkrete redskaber til at minimere sags-pingpong

 

Modul 2: Den positive brugeroplevelse
På dette modul fokuserer vi på de ”bløde” elementer af IT supportoplevelsen, herunder hvordan brugerne oplever IT supportsituationer, hvor vi er nødt til at sige nej, opridse regler og forklare tekniske termer. Du lærer også at afslutte en dialog hurtigst muligt, uden at det går ud over brugeroplevelsen

  • Kommunikationens betydning for brugeroplevelsen
  • Valg af kommunikationskanal
  • Kommunikation i øjenhøjde med brugeren
  • Tryghedsskabende, empatisk og effektiv kommunikation
  • Teknikker til at skabe gode brugeroplevelser i:
    o Telefonen
    o Det skrevne medie
    o Det fysiske møde

 

Modul 3: AI i IT supporten
På dette modul kigger vi på, hvordan AI – som f.eks. ChatGPT og Copilot – allerede nu kan gøre din hverdag nemmere. Hvordan de kan hjælpe dig med at løse sager hurtigere, svare skarpere og give brugerne en bedre oplevelse. Og vi tager selvfølgelig også den kritiske kasket på: Hvad skal du være opmærksom på, inden du begynder at bruge AI som en fast makker i dit supportarbejde?
Du lærer bl.a. teknikker til at:

  • Få styr på, hvad AI kan – og ikke kan, og lær at spotte, hvornår AI faktisk hjælper dig
  • Brug AI til at skrive hurtige og præcise svar og optimér dine vidensartikler med AI.
  • Skab bedre brugeroplevelser med AI-støttet skriftlig kommunikation

 

Målgruppe og forudsætninger

Kurset er målrettet dig, der er f.eks.:

  • IT Supporter
  • Brugersupporter
  • Service Desk eller Helpdesk-medarbejder
  • IT-konsulent (support)
  • Har en anden rolle inden for IT Supporten, og ønsker at styrke din faglige profil med viden og værktøjer inden for IT Service området.

Kurset kræver ingen særlige forudsætninger, men det er en god ide at medbringe en laptop med adgang til jeres eget ticket-system, så vi kan sammenholde teknikkerne fra kurset med jeres egen dagligdag. Har du også en gratis ChatGPT-konto eller adgang til CoPilot er det også en fordel.

Hvert modul afsluttes med en frivillig prøve. Har du gennemført alle tre prøver, opnår du IT Support-certifikatet.

Vil du høre mere om dette kursus som et internt firmaforløb – kontakt da Jens Severinsen på mail: jens@peopleteam.dk eller på mobil: 42 75 44 14. Forløbet (og den enkelte kurser) kan tilpasses jeres organisation.

Pris pr. modul 2.495,- kr. ekskl. moms.
Pakkepris ved tilmelding til alle 3 moduler: Pris i alt: 5.955,- kr. ekskl. moms.

 

Underviser

Johnny JensenJohnny har over 25 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL 4 Master, ITIL V3 Expert, V2 Manager med udmærkelse, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stort erfaring med Service desk, personaleledelse og den gode kommunikation med brugere og kunder. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.