Styring og koordinering af major incidents, katastrofer og situations
Styring, koordinering og kommunikation er nøglen til god håndtering af major incident management.
Kontakt os for at høre mere om et firmakursus →
I et major incident er der ofte fokus på at få løst fejlen, så brugerne kan komme videre så hurtigt som muligt.
Men fordi et major incident som regel påvirker mange mennesker og haster meget, er koordinering og kommunikation altafgørende for at sikre både fremdrift og involvering af de rette interessenter.
På kurset her lærer du teknikker til at sikre en god opstart på håndtering af et major incident. Du lærer også hvordan alle interessenter holdes i loopet på den rigtige måde, med en passende frekvens og via de rette kanaler. Som afslutning lærer du også, hvordan man gennemfører en blameless post mortem.
Du kan forvente at lære konkrete anbefalinger til MI-håndtering, f.eks.:
- Typer af major incidents og deres flow/struktur
- Kommunikation under major incidents (interessenter, frekvens og kanaler)
- Roller, ansvar, mandat og beføjelser under major incidents
- Hvad gør en major incident manager?
- Hvad gør en major Incident koordinator?
- Typisk forløb for et MI, herunder kriterier for at afslutte et major incident
- Efterbehandling af major incident, herunder læring, root cause analyse og blameless post mortem
Målgruppe og forudsætninger
Dette kursus er målrettet dig, der har en rolle i major incident management som udførende, styrende eller ansvarlig for resultater, f.eks.:
- Major incident manager
- Major incident koordinator
- Service desk medarbejder, leder eller teamleder
- Incident manager
- Procesejer eller procesmanager
- Er service management konsulent
Der er ingen forudsætninger for deltagelse i kurset.
Kursusinformationer
Sprog
Kurset afholdes på dansk med danske kursusmaterialer.
Kursusmateriale
Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.
Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.
Eksamen
Eksamen er tilvalg. Gennemføres online ved kursets afslutning. Varighed: 30 minutter.
Der er 20 spørgsmål i testen, og du skal have svaret rigtigt på 13 af dem for at bestå (65%).
Hjælpemidler ikke tilladt
Ved beståelse opnår du certifikatet “Major Incident Manager”.
Bemærk: Eksamen er elektronisk, og gennemføres på din egen PC.
Varighed: 1 dag – eller skræddersyet efter aftale.
Kursuspris: Kontakt os for at høre mere om et firmakursus →